Med Visma AutoPay behöver ni inte längre jobba på ert gamla vanliga sätt. Istället kan ni effektivisera och automatisera ert arbete mot er affärsbank. Och nu tänker ni säkert, vad innebär det att automatisera arbetet? Tappar man inte kontrollen då? För många kan det vara skrämmande att inte längre behöva göra allt steg för steg. Man har ju gjort samma sak i alla tider och nu helt plötsligt säger någon åt en att inte göra det som man alltid har gjort.

I de flesta företag jobbar man manuellt med både in- och utbetalningar till banken. De flesta kan nog erkänna att det är tråkigt och att det kostar alldeles för mycket tid. I det moderna företaget gör man som tur är inte så. Istället för att repetitivt ladda upp betalfiler på banken och i sin tur ladda ned kontoutdrag för att sedan pricka av dem, så kan man fokusera på andra nyttiga funktioner. För mig som är nyexaminerad ekonom skulle jag personligen föredra att nyttja det jag lärt mig i skolan till att fokusera på nyckeltal och hur man med hjälp av dessa kan förbättra verksamheten.

Danske Bank har tidigare uttalat sig om att ”allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras”. Jag tror starkt på detta yrkande. Vi går mot en allt modernare värld där mycket av utvecklingen sker inom detta område. Jag minns själv när robotarna började ersätta människor och deras arbeten, hur skrämmande man tyckte detta var. Många medarbetare med spetskompetens inom sitt yrke tappade sitt syfte då deras arbeten lätt kunde ersättas av maskiner. Jag tycker dock inte man ska vara rädd för utvecklingen. Trots att robotarna gör mycket av vårt manuella arbete så behövs det fortfarande mänsklig intelligens för att klara av många arbetsrutiner. Exempelvis som jag tidigare nämnt att analysera nyckeltal och ta fram bra rapporter till företagsledningen.

AutoPays många olika finesser och fördelar

Med detta sagt tror jag AutoPay är en lösning som ni kommer se stora fördelar med. Med denna lösning kommer er bank själva att hämta upp och skicka iväg betalningar till era leverantörer. AutoPay kommer även automatiskt matcha era betalningar till båda era leverantörer och när era kunder har gjort inbetalningar. Ni kommer inte heller behöva logga in på er internetbank för att hämta era kontoutdrag, allt görs via AutoPay. Skulle något avvika så får ni notis om det. Ni jobbar från ett och samma system och behöver inte logga in på flera olika ställen. Lösningen innebär även att ni får uppdateringar i realtid. Ni kommer nu kunna fokusera på nyckeltal, analyser och rapporter med de senaste siffrorna. Effektivare än såhär kan det inte bli, eller hur?

 

Effektivare än såhär kan det inte bli, eller hur? Hör av dig till oss på EA System så hjälper vi er att komma igång med AutoPay!